In de laatste dagen van de exploitatie door NS van Hofpleinlijn en Zoetermeer Stadslijn in mei 2006 is het nog ‘business as usual’: de gele CityPendel-sprinters rijden zijn als vanouds te zien op de lijn. Op 26 mei 2006 raakt een SGM-treinstel defect en de bijsturing van NS zet ter vervanging een treinstel mat ’64 in.

Treinstel 848 stopt te Voorburg ‘t Loo, op weg naar Rotterdam Hofplein.

De CityPendel-sprinters rijden vrijwel uitsluitend op de Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn, dus het kan geen kwaad routestickers in de treinstellen te plakken waarop de beide lijnen zijn afgebeeld. Duidelijk te zien is dat de Zoetermeerlijn een krakelingvorm heeft. Treinen hebben dus geen fysiek eindpunt waarop ze van richting wisselen.

De sprinters voor de Zoetermeer- en Hofpleinlijn zijn in de jaren 1995-1998 verbouwd. Het oorspronkelijke interieur van de SGM-treinstellen maakt plaats voor een metroachtige inrichting met extra ruimte voor staande reizigers. Waar dat mogelijk is, verdwijnen de tussenwanden tussen de compartimenten en de balkons, zodat de doorstroming verbetert. Bij koude betekent dat ook meer tocht, reden om in enkele treinstel glazen wandjes te plaatsen.