Nadat op 2 januari 2002 tramlijn 15 in dienst is gekomen krijgt Nootdorp een goede verbinding met Den Haag. Op  9 juni 2002 ligt het traject van deze nieuwe tramlijn nog grotendeels in een landelijke omgeving. Er zal de komende jaren flink gebouwd gaan worden en pas dan zal tramlijn 15 de aantallen passagiers halen zoals in de prognose is berekend. Omdat er voorlopig GTL’s op deze tramlijn zullen gaan rijden is er in Nootdorp een tijdelijke keerlus aangelegd. Voor de toekomst is voorzien dat hier twee richting materieel gaat rijden zodat de keerlus uiteindelijk kan verdwijnen.

De eerste jaren rijdt tramlijn 15 door een landelijke omgeving

Er is nu nog sprake van een vrij grote keerlus maar over een paar jaar zal deze lus verkleind worden. Het is daarna de bedoeling dat na voltooiing van de bouw werkzaamheden de keerlus definitief tot het verleden zal behoren.

De keerlus van tramlijn 15 gedomineerd door bouwwerkzaamheden

De vers geschilderde 3144 op weg naar Den Haag

Even buiten Nootdorp bereikt tramlijn 15 de splitsing waar in de toekomst tramlijn 19 zal gaan rijden. Over deze nieuwe tramlijn 19 is lange tijd discussie en ook nu is het nog niet zeker of deze lijn er ooit zal komen. De wissels zijn bij de aanleg van tramlijn 15 wel aangelegd.

De splitsing met de sporen voor de toekomstige tramlijn 19