![]() |
Woensdag 1 november 2017 Nummer 71 |
Inhoud: • Exploitatie • Diversen • Watersmeerinstallatie |
Exploitatie |
Evenementen en ritten. |
![]() |
De 1180 en 1304 + 2101 staan gereed in de Rijnstraat voor een besloten vervoer. |
![]() |
De 1304 + 2101 naast lijn 11 aan Scheveningen Haven. |
![]() |
De 1193 en 1210 tijdens rangeerwerkzaamheden. |
![]() |
De 1210 tijdens een mooie zonsondergang. |
![]() |
de 1193 is ingezet bij het afscheid van HTM trambestuurder Ed Moes. |
![]() |
Een examenrit met de 57: Mathijs is geslaagd voor het rijden met de 57. |
![]() |
De jaarlijkse avondrit. diverse wagens op Voorburg Station. |
![]() |
De 1302 had geen geluk: halverwege de rit moest de wagen naar binnen omdat een deel van de verlichting was uitgevallen. |
![]() |
Ook de bus reed mee. |
![]() |
De 810 staat buiten mooi te zijn in het najaarszonnetje. |
![]() |
Even voor openingstijd staan de tafels en stoelen al klaar. |
![]() |
De 1101 hoeft geen Tourist Tram ritjes meer rijden dit seizoen en kan dus meedoen met de publieksritten. |
![]() |
Op de laatste museumdag, op 29 oktober 2017 rijden 1210 en 57 + 118. Het buitenlijnstel komt terug van de eerste rit en wordt door de conducteur naar binnen begeleid. |
![]() |
Het was gezellig en druk op deze dag. |
![]() |
De laatste publieksrit van het seizoen voerde naar Wateringen. 1210 en 57 naast elkaar in het herfstzonnetje. |
Naar boven ^ |
Diversen |
Diverse zaken. |
![]() |
Het slot in het hek aan de zijde van de Ter borchstraat weigerde om nog open te gaan, wat voldoende reden was om er een nieuw slot in te zetten. |
![]() |
Het andere hek wilde niet achterblijven: een paar dagen later brak een van de grondpennen van het hek van de Wouwermanstraat. |
![]() |
De pen is gelast en weer terug gezet in het hek. |
![]() |
Het werkt weer. |
![]() |
De 1302 had op een zeker moment geen verlichting meer tijdens de Avondrit. Na wat zoeken wordt deze diode als verdachte aangemerkt. |
![]() |
De diode blijkt inderdaad defect en wordt vervangen. |
![]() |
Nu werkt de sluitverlichting weer. |
![]() |
Evenals de bermlampen. |
![]() |
De H41 wordt weggerangeerd van spoor 1 zodat de 1210 naar binnen kan. |
![]() |
Die heeft namelijk een groef in de sleper. |
![]() |
De bovenzijde van de sleper is voldoende gevlakt, de wagen mag weer rijden. |
![]() |
Dankzij het warme weer zijn de vissen in de vijver nog erg levensrustig en krijgen ze nog elke dag eten. |
![]() |
Ook de waterlelies hebben er nog steeds zin in. |
![]() |
In de loop van het jaar willen er nog wel eens wat spullen blijven liggen. tijd voor een flinke opruimactie. De bovenzijde van de gereedschapskasten is bijna vrij van spullen gemaakt. |
![]() |
Ook de werkbanken zijn grotendeels opgeruimd. |
![]() |
Kunnen we weer werken. |
Naar boven ^ |
Watersmeerinstallatie |
Het weer wordt minder, dus de buitenactiviteiten worden langzaam afgebouwd. |
![]() |
Toch is het weer begin oktober nog prima, reden dat er weer wat nozzles worden ingebouwd. Met dit segment komen er niet alleen vier nozzles bij, ook wordt de S - boog aangesloten op de aanvoerleiding. |
![]() |
Drie van de vier nozzles passen niet door braampjes aan de onderzijde van de geboorde gaten, daar gaat de boor dus nog een keer doorheen. |
![]() |
De tyleen leiding wordt in de inmiddels gegraven geul gelegd. |
![]() |
Aansluiten van de nozzles. |
![]() |
Bij de verbinding met het reeds eerder aangelegde deel zijn twee nozzles aangesloten. |
![]() |
Een T - stuk zorgt voor de aansluiting op de aanvoerleiding. |
![]() |
En twee nozzles aangesloten. Links een tijdelijke eindstop. |
![]() |
De geul wordt weer gevuld. |
![]() |
en een deel gestraat. |
![]() |
De volgende dag wordt het straatwerk afgemaakt. |
![]() |
Om de S - boog te testen wordt een voeding aangesloten op de inlaatklep van de S - boog. |
![]() |
De klep opent en de S - boog krijgt water! Voor dit jaar hebben we voorlopig ons doel bereikt, alle segmenten zijn aangesloten en we kunnen gaan werken aan de sturing van het systeem. |
![]() |
Maar het blijft mooi weer en het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken. Dus worden er gaten geboord in spoor 10 en spoor 11. |
![]() |
Er komt nog een stukje bij. Twee nozzles in spoor 10 en twee in spoor 11. |
![]() |
De nozzles in spoor 11 worden aangesloten op aftakkingen van de hoofdleiding die onder spoor 10 loopt. |
![]() |
Alles aangesloten. |
![]() |
De geul is aangevuld met zand, de nozzles worden getest. Ze werken alle vier |
![]() |
De volgende dag is het gelukkig nog steeds fraai weer. |
![]() |
Alles wordt dichtgestraat. |
![]() |
Dit stuk zal toch wel de laatste van 2017 zijn, de rest komt in 2018. Naar boven ^ |